KECANTIKAN ITU MILIK KITA....








Wednesday 12 September 2012

JOM BERKENALAN DENGAN GARAM BULUH...

APA ITU GARAM BULUH? 
DETOX DENGAN GARAM BULUH
Garam buluh menggunakan garam dijemur di bawah matahari yang berorganik dan 100% semula jadi sebagai ramuan utamanya. Garam ini diperolehi daripada air laut yang kaya dengan tenaga bijih-bijih bawah tanah Pulau Xiongjin and Pulau Yinping (Pantai Barat Korea).

Garam semulajadi ini dimasukkan ke dalam buluh yang berusia tiga tahun, kemudian ditutup dengan tanah liat, dimasukkan ke dalam relau bagas dan dibakar dengan pokok pine sehingga ia menjadi serbuk dan ketulan garam buluh terbentuk. Selepas proses pembakaran, bahan berbahaya seperti logam berat yang ada di dalam garam telah dineutralkan atau disingkirkan, manakala intipati pokok pine (resin & minyak pine) dan buluh (200 lebih jenis elelem surih) yang diperlukan oleh badan) bercampur ke dalam garam dan menambahkan kandungan ion logam inorganik yang diperlukan oleh badan manusia seperti magnesium, kalsium, kalium, kuprum, ferum, zink dan sebagainya.

Zat galian yang diperlukan oleh badan kita tidak boleh diproses dalam badan. Kita hanya boleh dapat zat galian yang diperlukan oleh badan melalui makanan atau minuman. Ianya adalah elemen yang penting dalam pertumbuhan tulang, otot-otot, organ-organ dan darah.



Garam Buluh adalah pilihan terbaik untuk kegunaan seperti :

  • Mengawal pH badan , boleh meneutralkan toksin berasid tinggi dengan cepat seperti asid urik , gula dalam darah , kolestrol dan lain2. 
  • Membaiki masalah sistem penghadaman seperti : gastrik , ulser perut , masalah usus , buasir , sembelit dan lain² .
  • Bagi pesakit jantung , buah pinggang , darah tinggi di nasihatkan menggunakan garam ini berbanding garam biasa.
  • Mempunyai kesan detoksifikasi , pembunuh kuman , anti keradangan dan meneutralkan logam berat , dengan itu ia amat berkesan untuk keradangan paru² , hati, buah pinggang , sendi² , mulut dan perut serta lain² .
  • Melegakan masalah alahan , pigmentasi dan lain² masalah kulit . Ia juga boleh menghindarkan masalah badan berbau , kulat di kaki (Hongkong foot) .
  • Melambatkan proses penuaan , nyanyuk , serta mengurangkan penyakit Parkinson atau senile dementia .
  • Mencegah penyakit kronik seperti penyakit jantung , darah tinggi , buah pinggang, kencing manis , kanser dan lain² masalah kesihatan. 
 Testimoni Penguna Garam BULUH

1 kotak set diminum ( 40 Sachet ) = RM 128
1 set untuk memasak = RM 53
1 set Minum & Masak = RM181
HAA.... NAK CUBA LA TU.., AMIK NOMBO NI--->>>>
PM/SMS/WHATSAPP : 019-4008894 (wid)

No comments:

Post a Comment